Fantastična dvostruka pobjeda na stazi Fuji za TOYOTA GAZOO Racing

TOYOTA ФИНАНС

TOYOTA GAZOO Racing je oduševila strastvene domaće navijače ostvarivši u utrci 6 sati Fujija, četvrtoj utrci FIA Svjetskog prvenstva u utrkama izdržljivosti (WEC) u sezoni 2018./19.

Automobil broj 7 TS050 HYBRID, čiju posadu su činili Mike Conway, Kamui Kobayashi i José María López je prvi prešao ciljnu crtu, samo 11,440 sekundi ispred momčadskih kolega Sébastiena Buemija, Kazukija Nakajime i Fernanda Alonsa u automobilu broj 8 i tako ostvario svoju prvu pobjedu u ovoj sezoni, unatoč startu s osme pozicije.


Ovime je Toyota postigla šestu pobjedu u sedam utrka u WEC, na domaćem terenu, dok su Mike i Kamui time ostvarili svoju prvu pobjedu od dojmljivog trijumfa u Fujiju 2016. Bila je to sasvim posebna utrka za Joséa koji je postavio najbrži krug utrke i ostvario svoju prvu pobjedu u WEC-u u karijeri, nakon što se prošle godine pridružio momčadi.


Ovaj rezultat povećava prednost TOYOTA GAZOO Racinga u konkurenciji momčadi u Svjetskom prvenstvu na 14 bodova ispred Rebellion Racinga. Sébastien, Kazuki i Fernando su povećali svoju prednost u konkurenciji vozača, dok su Mike, Kamui i José zaposjeli drugo mjesto, s 13 bodova zaostatka.



Start utrke na mokroj stazi je bio pun zanimljivosti. Prije svega, Kazuki je s prvo startnog mjesta u broju 8 zadržao svoju prednost, dok je Kamui priredio sjajan niz pretjecanja u automobilu broj 7, koristeći prednost pogona na četiri kotača u teškim uvjetima i uspio se probiti s osme startne pozicije na drugo mjesto do kraja drugog kruga.


Uzbuđenja su se nastavila kroz dojmljiv prvi sat utrke. Kamui je rano otišao u boks radi postavljanja guma za kišu, nakon čega je slijedilo razdoblje sa sigurnosnim automobilom na stazi tijekom kojeg se istopila Kazukijeva prednost od preko jedne minute. Nedugo zatim, automobil broj 8 je prešao na prelazne gume, što je omogućilo SMP-jevom automobilu broj 11 da preuzme vodstvo.


Promjenljivi vremenski uvjeti su priredili dodatnu dramu jer je sunce sušilo stazu prema kraju razdoblja sa sigurnosnim automobilom na stazi. To je značilo da Kamui vozi s neodgovarajućim gumama za dane uvjete, pa je on prvi otišao u boks radi postavljanja slikova, nakon 30-minutnog prekida i preuzeo je prednost započevši odmah postavljati vrlo brza vremena po krugu.


Nedugo nakon toga su Kazuki i drugi LMP1 automobili učinili isto i, kada se redoslijed na stazi stabilizirao tijekom drugog sata, Kamui je vodio u automobilu broj 7, dok je Kazuki bio iza njega s vrlo malim zaostatkom, pa su oba automobila TS050 HYBRID gradila prednost u odnosu na Rebellionov automobil broj 1.


Kada je Kazuki prepustio upravljač Sébastienu, nakon dva intenzivna sata, automobil broj 8 je bio oko 8 sekundi iza sestrinskog automobila, ali Sébastien je, s novijim gumama, počeo smanjivati prednost na potpuno suhoj stazi. Automobil broj 8 je preuzeo vodstvo kada je Kamui završio svoju veličanstvenu dvoiposatnu smjenu, a upravljač je od njega preuzeo Mike.


Stvari su se između ova dva automobila mijenjale, ovisno o tome tko je imao novije gume. Nakon žute zastave na cijeloj stazi, dva sata prije kraja utrke, José je, u automobilu broj 7, imao oko 20 sekundi prednosti ispred Fernanda u broju 8, i tjerali su jedan drugoga do granica vozačkog umijeća.



José je u 153. krugu postavio vrijeme koje se kasnije pokazalo najbržim krugom utrke i održavao je stalnu razliku u vodstvu do predaje vodstva Kamuiju malo više od 30 minuta od kraja utrke. Kamui je imao čast prvi proći ciljem u broju 7, dok je Kazuki u broju 8 prošao ciljem drugi i tako je ostvaren savršen momčadski rezultat.


Momčad je odlučna ponoviti ovaj rezultat kada se WEC zaputi u Kinu na završnu utrku 2018., odnosno na petu od osam utrka ove sezone, 6 sati Šangaja, u nedjelju 18. studenog.


Hisatake Murata, Predsjednik momčadi:


“Stvarno sam sretan zbog ovog savršenog rezultata te sam zadovoljan što smo mogli navijačima priuštiti takav spektakl ovdje na stazi Fuji Speedway. Cijeli tjedan su nas zdušno bodrili i nadam se da su uživali gledajući ovu uzbudljivu utrku. Kao naša domaća staza, Fuji je vrlo važan događaj za nas, pa je naš cilj cijelo vrijeme bio ostvariti još jednu dvostruku pobjedu pred našim navijačima i kolegama. Mogli smo to postići jer je momčad naporno i uspješno radila, čak i u teškim vremenskim uvjetima na početku utrke i zato sam ponosan na njihove napore.”


TS050 HYBRID broj 7


Utrka: 1., 230 krugova, 8 zaustavljanja u boksu. Start: 8. Najbrži krug: 1 min 25,603 s


Mike Conway (TS050 HYBRID broj 7):


“Jako sam zadovoljan ovim rezultatom; ostvariti dvostruku pobjedu na Toyotinoj domaćoj stazi je lijep osjećaj. Nije to bila lagana utrka, posebno kada krećeš s osme pozicije, ali naš je automobil odlično funkcionirao, a moji momčadski kolege su, kao i uvijek, odradili fantastičan posao; bili su postojani što je točno ono što smo trebali. Sjajno je osvojiti još jednu pobjedu nakon što smo zadnje dvije godine bili tako blizu, a osvojiti je na domaćoj stazi je stvarno posebno.”


Kamui Kobayashi (TS050 HYBRID broj 7):


“Čudesno je, po drugi put, pobijediti na mojoj domaćoj stazi. Momčad je odradila sjajan posao kroz cijeli vikend i stvarno su ovo zaslužili. Bili smo razočarani nakon kvalifikacija, ali smo se vratili na najbolji mogući način, pobjedom. Mi u automobilu broj 7 smo dugo čekali na ovo; konačno smo opet na najvišoj stepenici postolja. Mislim da ovo može za nas biti prekretnica, za ostatak sezone, ali sada moramo proslaviti ovaj trenutak.”


José María López (TS050 HYBRID broj 7):


“Nakon razočaranja u kvalifikacijama, tako je dobro ostvariti prvu pobjedu s Toyotom. Isto tako, fantastičan je osjećaj osvajanje prve pobjede u WEC. Najvažnije je zahvaliti svima u Higashi-Fujiju i Kölnu koji su sve ovo omogućili, te Mikeu i Kamuiju; povlastica je dijeliti automobil s tim momcima. Zajedno smo se vratili u vrlo važnoj utrci za nas i ne mogu opisati svoje veselje.”



TS050 HYBRID broj 8


Utrka: 2., 230 krugova, 8 zaustavljanja u boksu. Start: 1. Najbrži krug: 1 min 26,043 s


Sébastien Buemi (TS050 HYBRID broj 8):


“Čestitam momcima u broju 7, odradili su sjajan posao i zaslužili ovu pobjedu. Mi smo u našem automobilu bili vrlo dobri, ali broj 7 je bio samo malo brži od nas u većem dijelu utrke. Čestitam i cijeloj momčadi za savršeni rezultat u našoj domaćoj utrci; sretan sam što smo mogli ostvariti dvostruku pobjedu i nadam se da su svi uživali u utrci.”


Kazuki Nakajima (TS050 HYBRID broj 8):


“Sjajan je rezultat za našu momčad ostvariti dvostruku pobjedu ovdje na stazi Fuji Speedway; to je poseban trenutak. Što se tiče našeg automobila, danas je bila teška utrka jer je broj 7 bio brži u suhim uvjetima, a mi smo imali malu nesreću sa sigurnosnim automobilom. Ali, ne žalim se; takve su utrke. Danas smo završili drugi, ali smo kao momčad odradili odličan posao u obje konkurencije za Svjetsko prvenstvo.”


Fernando Alonso (TS050 HYBRID broj 8):


“Bila je ovo dobra utrka. Imali smo malu nesreću sa sigurnosnim automobilom – imali smo prednost od minutu i 20 sekundi, a onda je ta prednost nestala, ali takve stvari se događaju u motosportu. Danas nismo bili dovoljno brzi da bismo se borili s brojem 7; čestitam im. Zaslužili su to jer su cijeli vikend bili jako brzi. Ovo je bio pozitivan dan za prvenstvo; povećali smo prednost u obje konkurencije, pa možemo reći da je ovo bio vrlo dobar vikend.”


Akio Toyoda, Predsjednik, Toyota Motor Corporation:


“Postigli smo odličan rezultat ostvarenjem dvostruke pobjede na utrci 6 sati Fujija za FIA Svjetsko prvenstvo u utrkama izdržljivosti. Želim izraziti zahvalnost našim navijačima na njihovoj podršci. Ove godine nam je 6 sati Fujija puno značilo; trijumfalan povratak kući nakon 24 sata Le Mansa, prilika da se ponovno utrkujemo nakon razočaranja u prethodnoj utrci i domaća utrka TOYOTA GAZOO Racinga.


Mnogi navijači, partneri i dobavljači koji podržavaju naše aktivnosti su došli u Fuji. Kako bih im prenio našu zahvalnost, stvarno sam želio biti tamo, ali na žalost, nisam mogao. Vjerujem da je najbolji način da im iskažemo našu zahvalnost, da TOYOTA GAZOO Racing odvozi odličnu utrku, a posebno sam želio vidjeti našu dvostruku pobjedu kao u Le Mansu, na našoj domaćoj stazi.


Ono što sam mogao učiniti u tom smislu je poslati vozačima poruku uoči utrke: „Molim vas da date sve od sebe i uživate u borbi do ciljne crte!“. A, prije utrke su mi i odgovorili: „Borit ćemo se svim snagama!“. Stvarno su šest sati vozili na taj način. Mislim da ovakva utrka može pokazati strast TOYOTA GAZOO Racinga svima onima koji nas podržavaju i zbog toga želim zahvaliti svim vozačima.


Iako nisam mogao biti na samom događanju, sa TV zaslona sam prepoznao osjećaje svih u momčadi i mogao sam se uz njih boriti, kao jedna momčad. Velika hvala svim članovima momčadi na ovoj dvostrukoj pobjedi i čestitke na dugo očekivanoj pobjedi svima koji su vezani uz automobil broj 7! Velika hvala i navijačima koji nas uvijek podržavaju. Zahvalni smo na vašoj stalnoj podršci.”


Rezultati 6 sati Fujija:


1. broj 7 TOYOTA GAZOO Racing 230 krugova
2. broj 8 TOYOTA GAZOO Racing +11,440 s
3. broj 1 Rebellion (Jani/Lotterer/Senna) +4 kruga
4. broj 11 SMP (Aleshin/Petrov/Button) +11 krugova
5. broj 4 ByKolles (Webb/ Dillmann/Rossiter) +11 krugova
6. broj 37 Jackie Chan (Jaafar/Tan/Jeffri) +13 krugova